• Banner

  • Banner

  • Banner

APR STAGE 1 PRO 2.5 TFSI EVO (294 kW)

DPP-2.5T-GEN2EVO

Odemkněte skrytý výkon a točivý moment pomocí softwarové úpravy APR STAGE 1.

26 907 Kč
22 871 Kč Ušetříte 15%
S DPH
 

 

 

Popis

APR představuje emisně vyhovující tuningový program pro motor 2,5 TFSI EVO, který se nachází v AUDI RS3 FL a AUDI TT RS.

APR úprava řídící jednotky je nejefektivnější modifikace auta v poměru pořizovací ceny a přidaného výkonu u motoru 2,5 TFSI. Tyto úpravy dramaticky zvýší jak výkon, tak i točivý moment motoru, čímž získáte mnohem rychlejší a zábavnější vůz. To vše při zachování emisí výfukových spalin a tím tak i možnosti projít legálně měřením emisí na STK. Zlepšení je možné skrze APR optimalizaci sériové řídící jednotky vozu tak, aby se využil plný potenciál motoru. Úprava se nahrává do sériové řídící jednotky skrze OBD-II zásuvku, řídící jednotka se tedy nemusí fyzicky rozebírat. APR pokročilá úprava zahrnuje i další vlastnosti jako APR EMCS možnost mít v řídící jednotce více výkonových map, mezi kterými si lze přepínat, Anti-theft ochrana proti krádeži a další. Ovládání funkcí lze skrze páčku tempomatu popřípadě skrze APR Mobile aplikaci v mobilním telefonu s použitím APR Bluetooth transmitéru.

Fáze APR úprav:

APR úpravy řídící jednotky jsou dostupné v několika fázích (stageích), které jsou kalibrované pro různé druhy paliva a jak pro sériový motor, tak i pro motor s různými hardwarovými modifikacemi. Všechny úpravy jsou kalibrované pro případné použití lepšího sání, intercooleru (chladiče stlačeného vzduchu), Catback výfuku popřípadě i pro další menší úpravy, které Vám rádi doporučíme.

Úprava řídící jednotky vylepší funkci performance budíků, které ukazují tlak turba a další hodnoty, zlepší se jejich odezva a ukazatel výkonu a točivého momentu bude ukazovat správné hodnoty, které budou poplatné zvýšení výkonu. Navíc se přidala i funkce "left foot braking" (brzdění levou nohou), odstranil se omezovač maximální rychlosti, zvýšily se maximální otáčky motoru s motorsportovým omezovačem otáček. Upravilo se chování střílení do výfuku tak, aby se lépe chránil sériový katalyzátor, přepracovalo se chování klapky ve výfuku u všech módů tak, aby bylo dosaženo jak lepšího zvuku, tak hlavně i výkonu. Optimalizovány byly také starty studeného motoru, velký zřetel byl brán na chování vozu v různých nadmořských výškách, zlepšila se odezva plynového pedálu, který má nyní lineární chod a i veškeré další úpravy přispěly k tomu, aby byl vůz jak zábavnější, tak ovladatelnější za různých podmínek od běžné klidné jízdy až po závodní vytížení.


APR Stage 1

APR Stage 1 úprava řídící jednotky nevyžaduje žádné dodatečné hardwarové úpravy na motoru a je dostupná ve výkonech 459-542hp a 611-686Nm v závislosti na oktanové specifikaci použitého paliva, viz grafy níže. Nárůst výkonu 61-132hp a 120-198Nm je dostupný ve středních otáčkách. Pro další lehké zvýšení výkonu lze dosadit lepší sání, intercooler kit nebo catback výfuk, aniž by bylo znovu potřeba upravit řídící jednotku motoru. Výměna intercooleru za větší je zde velmi doporučena, jelikož sériový chladič limituje výkon již u základní stage 1 úpravy. 

APR Stage 1 úprava řídící jednotky je dostupná pro benzíny oktanového čísla 95 // 98 // 102 včetně podpory paliva E85.

APR úprava pro palivo E85 není flexibilní. Při naladění na E85 je potřeba mít v nádrži pouze palivo E85. Různé míchání paliva E85 s běžnými benzíny může vést k nesprávnému chodu motoru a tím k jeho poškození. V případě natankování jiného paliva je tedy potřeba přepnout mapu v řídící jednotce tak, aby bylo aktivováno naladění na to palivo, které v nádrži opravdu je. Pro maximální bezpečnost, zvláště pak u vozidel, které se využívají na závodních okruzích nebo při dlouhodobé jízdě maximální rychlostí na dálnicích, doporučujeme dosazení NGK-R7437-9 zapalovacích svíček s odtrhem nastaveným na 0,6mm a intervalem výměny 16-24tis km.

Výkonové tabulky:

Úprava pro 95 oktanový benzín:

Úprava pro 98 oktanový benzín:

Úprava pro palivo E85:


APR Stage 1+

APR Stage 1+ úprava řídící jednotky je další krok k vyššímu výkonu. Tato úprava je kalibrovaná pro dosazení APR Vstupu do turbodmychadla a pro APR Intercooler kit. Naladění s těmito vyžadovanými komponenty zvýší výkon na 493-569hp a 615-705Nm v závislosti na oktanové specifikaci použitého paliva, viz grafy níže. Nárůst výkonu 86-162hp a 130-206Nm je dostupný ve středních otáčkách. Pro další lehké zvýšení výkonu lze dosadit lepší vzduchový filtr, catback výfuk a další menší úpravy aniž by bylo znovu potřeba upravit řídící jednotku motoru.

APR Stage 1+ úprava řídící jednotky je dostupná pro benzíny oktanového čísla 95 // 98 // 102 včetně podpory paliva E85.

APR úprava pro palivo E85 není flexibilní. Při naladění na E85 je potřeba mít v nádrži pouze palivo E85. Různé míchání paliva E85 s běžnými benzíny může vést k nesprávnému chodu motoru a tím k jeho poškození. V případě natankování jiného paliva je tedy potřeba přepnout mapu v řídící jednotce tak, aby bylo aktivováno naladění na to palivo, které v nádrži opravdu je. Pro maximální bezpečnost, zvláště pak u vozidel, které se využívají na závodních okruzích nebo při dlouhodobé jízdě maximální rychlostí na dálnicích, doporučujeme dosazení NGK-R7437-9 zapalovacích svíček s odtrhem nastaveným na 0,6mm a intervalem výměny 16-24tis km.

Výkonové tabulky:

Úprava pro 95 oktanový benzín:

Úprava pro 98 oktanový benzín:

Úprava pro palivo E85:

*Hodnoty kroutícího momentu jsou uvedeny v grafu v jednotkách TQ. Pro převod pro nás běžnější Nm použijte třeba tento převodník.


Shrnutí APR úprav:

* hodnoty zvýšení výkonu jsou založené na datech z měření u APR. Pro změření bylo použito vozidlo AUDI RS3 8V s DSG převodovkou a zkušebna výkonu Dyapack Dynamometer za použití SAEJ1349 korekce a za použití několika následných měření vozu. Výkon na klice je vypočítán z výkonu na kolech. Výsledek měření u koncových zákazníků se může lišit v závislosti na okolních klimatických podmínkách, druhu převodovky v autě, stavu auta, kvality paliva, druhu výkonové zkušebny a jejího nastavení a dalších proměnných, které můžou ovlivnit výsledný výkon.


Doporučené další úpravy:

APR Stage I je určena pro seriové auto. I tak ale lze lehce vylepšit výkon a ostrost motoru dodatečnými úpravami. Může to být například sportovní sání, větší intercooler, průchodnější výfuk a tak dále.


Určení:

AUDI RS3 FL 8V 2,5 TFSI EVO
AUDI TTRS 2,5 TFSI EVO

Hodnoty točivého momentu jsou v některých grafech od APR uvedeny v librách. Pro přepočet do nám bližších Nm použijte třeba tento převodník.

Důležitá poznámka. VW AG vypouští mnoho řídících jednotek s rozdílnými kódy a revizemi softwaru. Vzhledem k tomuto množství mohou být zpočátku úpravy pro některé řídící jednotky nedostupné. Zdali je software již uzpůsoben i pro Vaší řídící jednotku, můžete zjistit kontaktováním nebo navštívením naší dílny.

969-3980c47569937bc30863d47c0ba55cb2.png



Proč zvolit APR:
Často se lidé rozhodují jestli zvolit dražší řešení od APR nebo zdali si nechat naladit individuálně chip na míru vozu nebo zvolit nějaké levné řešení a doufat, že to bude také dobré. Velmi důležité je, zdali má úpravce dostatek dat, na základě kterých může úpravu vyvinout. Lidé si často představují ladění jako takový ekvalizér na rádiu, kde posouvají s hodnotami nahoru a dolů, nicméně toto je velmi milná představa a ladění motoru je velmi komplexní a zdlouhavý proces.


Jak na to jde automobilka:
Automobilka odlaďuje své motory tak, že je osadí mnoha dodatečnými čidly, které monitorují veškeré veličiny jako jsou tlak turbodmychadla, různé tlaky a podtlaky ve vedení vzduchu a výfuku, teploty a mnoho dalšího. Tato pokročilá diagnostika je velmi drahá a do sériové podoby se již kvůli nákladům nedostane. Následně vůz testuje a naladění se neustále dolaďuje na základě takto získaných dat. Vy tak můžete vidět testovací exempláře v alpských průsmycích, v tropických oblastech, v arktických oblastech a prostě všude, kde se budou auta prodávat. Tento vývoj může trvat třeba i rok a výsledkem tohoto ladění a testování je bezpečné a stabilní naladění motoru, které se dokáže přizpůsobit všem těmto podmínkám skrze omezené možnosti čidel, které na motoru pro jeho řízení zůstaly.


Jak to chodí ve vrcholném motorsportu:
V podobném měřítku se ladí motory i ve vrcholném motorsportu jako jsou Formule 1, Le Mans, WRC, GT3, DTM a mnoho dalších závodních sériích. Motor je vždy osazen extrémně drahou diagnostickou technikou, která skrz mnoho čidel kontroluje správný chod motoru v prostředí, kde bude vůz nasazen a na základě toho se ladí, dolaďuje a testuje, aby byly vozy výkonné a hlavně spolehlivé. Rozdíl je v tom, že zde je vůz naladěn tak, aby měl pro dané podmínky vždy maximální výkon a když se podmínky změní, tak týmy většinou změní i naladění pro nové klimatické podmínky.


Jak ladí APR:
V prvé řadě je třeba říct, že chiptuning a úpravy motorů se rychle vyvíjejí a APR, jako jedna z velmi mála společností, na základě svých předchozích zkušeností drží krok a neustále přináší jak nové úpravy, tak i aktualizace těch starších. Vy si tak můžete být jisti, že získáte nejnovější úpravu, postavenou na základě nejnovějších poznatků v oblasti tuningu a dlouholetých zkušeností APR s laděním motorů. APR při ladění, stejně jako automobilky nebo vrcholné motorsportové společnosti, osadilo motor dodatečnými čidly MOTEC Dash, kterými se měřily teploty, tlaky a průtoky vzduchu v sání, ve vedení vzduchu mezi turbem a intercoolerem, mezi intercoolerem a škrtící klapkou, mezi škrtící klapkou a hlavou válců. Teploty a tlaky se měřily také ve výfuku ve svodech před turbem, za turbodmychadlem a za katalyzátorem. Cílem těchto měření bylo vejít se do bezpečných mezí, aby se třeba příliš teplé výfukové spaliny a velké zpětné tlaky nepostaraly o předčasnou destrukci turbodmychadla nebo jiných komponent nebo aby se naopak nedosáhlo nižšího výkonu, než jaký by v rámci bezpečnosti mohl být. S touto diagnostickou technikou se začalo ladit na brzdě, po kterých následovalo testování a dolaďování v běžném provozu, na závodní dráze, ať již okruhové nebo sprintařské, a to vše v různých klimatických podmínkách. Díky obrovskému sběru dat bylo možné naladit řídící jednotku tak, že se vždy přizpůsobí na základě dat ze sériových čidel na motoru okolním podmínkám a vždy se tak dosáhne aktuálního maxima bezpečného výkonu. Jedná se o takové "individuální naladění", které se vždy přizpůsobí aktuálním podmínkám. APR je jediná společnost na světě, která tyto pokročilé technologie využívá k vývoji úprav pro vozy VW AUDI SEAT Škoda a Porsche. Tento vývoj u APR trvá běžně půl roku, po kterém se úprava zpřístupní APR dealerům po celém světě, kteří mají možnost jí otestovat na svých vozech v různých podmínkách jako jsou nížiny, vysoké nadmořské výšky, sucha, vlhka, parna či zimní podmínky. Po ověření, že je úprava stabilní a výkonná, tak může jít do prodeje. Pro Vás to znamená, že za všech okolností budete mít maximální bezpečný výkon.


Jak je to s ostatními úpravci:
Jak jsme již napsali, APR je jediná firma na světě, která využívá toto pokročilé zařízení k vývoji svých úprav. Ostatní firmy nemají přístup k těmto datům a nemají tak informace o tom, co se v motoru pořádně děje. Na základě těchto neúplných dat, kdy se ladí jen podle originálních čidel na motoru, které nemají takovou přesnost, obnovovací frekvenci a kdy datová sběrnice motorové elektriky nemá takovou datovou propustnost, se nedá přesně upravit řídící jednotka a možnosti výsledného naladění tedy mohou být nepřesné. Výsledkem může být nižší výkon nebo naopak vyšší, než jaký motor snese a tím pádem se sníží životnost některých komponent. Může se dosáhnout horšího průběhu výkonu a dalších neduhů. Dalším problémem je nedostatek testování. Rychloobrátkové firmy často nabízejí úpravy od "tříkolky až po kombajn", mají obsáhlé všechny osobní nebo i nákladní vozy. Pro tyto firmy je priorita rychle chrlit kvanta úprav pro různé vozy, aby se rychle vydělávalo. Tím pádem se zde úpravy netestují nebo se jejich vývoj (často stačí půl den) extrémně zrychluje. Další problém je, že tyto firmy mají svoji úpravu vyvinutou na začátku produkce upravovaných motorů a vy tak dostanete v oblasti chiptuningu prehistorické naladění, blíží-li se třeba konec daného modelu, nebo už byl nahrazen. Výsledkem je tedy pouze neúplné, neaktuální nebo nekvalitní naladění a obecně doporučujeme firmám, které mají úpravu na vše a nedej bože nabízí úpravu "až domů, se obloukem vyhnout.


Mýtus ladění na míru:
Často se milně vyzdvihují možnosti ladění na míru, že každý motor je jiný a je proto potřeba každý motor naladit zvlášť. Jedná se o velký omyl, jelikož motory musí být v rámci tolerancí stejné. Pokud jsou některé hodnoty mimo tolerance (dávkování vstřikovačů, funkce turbodmychadla atd.), tak by se měl motor opravit a dát znovu do správného funkčního stavu a až pak ladit. Pokud se ladí motor, který není v pořádku, tak se jen urychlí jeho selhání. Další bariéra je stejně jako o odstavec výše, že menší úpravci nemají kvalitní diagnostické zařízení a nedokáží motor naladit dle relevantních dat. Navíc se často ladí jen půl den nebo den, kdy úpravce nemá šanci otestovat, co se s motorem bude dít po načtení adaptačních dat, při jiných klimatických podmínkách, v jiné nadmořské výšce a po nějakém nájezdu, kdy se kondice motoru může znovu změnit. To vše vede k úpravě, která nemusí spolehlivě fungovat. Další věcí je, že tito úpravci, kteří nemají technologické možnosti ani možnosti testovat, tak nastavují úpravy takzvaně "natvrdo", to znamená, že motor se řídí neustále stejně bez ohledu na klimatické podmínky. Výsledkem je nižší výkon v podmínkách, které by umožnily mít výkon vyšší nebo naopak vyšší výkon, než jaký by byl za daných podmínek zdravý pro motor. O tom, že u většiny úpravců je "ladění na míru" čistě podvod na zákazníky a také používají jedno naladění už x let, protože jim to prostě "tak nějak funguje", se asi nemusíme zmiňovat. To je jako by neustále znovu a znovu vynalézali kolo a většina zákazníků tak dostane naprosto identické naladění jako zákazníci před deseti a více lety.


Platba a provedení úpravy:
Úpravu lze zaplatit na místě hotově nebo bankovním převodem. Po objednání se budete kontaktování a dohodneme společně termín úpravy, která bude provedená v prostorách naší dílny na adrese K Rybníčkům 441, Otice. Provedení úpravy je na počkání, po dobu úpravy můžete být u celého procesu.


Homologace:
APR úpravy řídících jednotek (chiptuning) nejsou homologované pro provoz na pozemních komunikacích dle homologace v rámci hromadné přestavby vozidel. Bohužel dle našeho názoru aktuální homologace nikterak neřeší kvalitu úprav, čehož mnozí slabší úpravci zneužívají. Většina APR úprav jsou v západních zemích jako je Německo homologovány, splňují emisní limity a schválení zde v ČR lehce brání legislativa. Nenechte se proto zmást a chtějte kvalitní úpravu.


Přímo přeprogramování:
APR Direct Port Programming: je patentovaná technologie, kdy každý distributor APR připojený k internetu má přístup k nejnovějším verzím softwaru. APR jako první přišlo s přímým přehráním programu do Řídící jednotky, které bez zbytečných zásahů do hardwaru auta a přidáváním dalších zařízení do složité a drahé elektroniky přehraje data v Řídící jednotce. Nemusí se tedy vyndávat Řídící jednotka z vozu.


215-a5d7b944b8de412ebc5a4994c27ba1ba.png

Bezpečnost, záruka a vrácení peněz:
Všechny APR úpravy řídicí jednotky zahrnují doživotní záruku na nahraný software a kdykoliv se objeví nová verze softwaru, máte možnost přehrání nové verze bez dalších poplatků.

221-249e3b580a70e38f19eab9ad9c0f4cb0.png

Všechny APR úpravy řídicí jednotky zahrnují možnost vrácení originálního nastavení a peněz do 30ti dnů. Pokud budete z jakýchkoliv důvodů nespokojeni s touto úpravou, budou Vám vráceny peníze a vaše auto dostane zpět originální nastavení řídicí jednotky

215-d7dc624da733700bada8dfe93f0a86e7.png

Všechny APR úpravy jsou kódovány, aby nebylo možné jejich odcizení podvodnými společnostmi.

220-8cedaccb8b40858bdea2122cebb885ae.png

Pokud byste k úpravě měli jakékoliv dotazy, neváhejte se na nás obrátit. Rádi Vám pomůžeme a vše detailněji vysvětlíme. Využijte prosím buď telefonní kontakt: +420 602 166 769, nebo e-mail: info@gruppomotors.cz.

MÁM O ÚPRAVU ZÁJEM:
__________________________

KDE:
 K úpravě je třeba navštívit naší dílnu v Oticích u Opavy. K navigaci můžete použít třeba tento odkaz.
KDY: Pracujeme od 6 do 15 hodin.
PLATBA: Preferujeme platbu hotově. Lze však platit také převodem na účet.
JAK DLOUHO: Celá úprava včetně kontroly vozu před úpravou a po úpravě zabere maximálně hodinu a půl.
OBJEDNÁNÍ SE: Ke každé úpravě je třeba se předem objednat. Stačí buď úpravu objednat zde na eshopu, nebo nám zavolat.

TOVÁRNÍ ZÁRUKA: Úprava motorové jednotky ovlivní záruku výrobce, především pak na motor, turbo a celkově soustavu, kterou vyšší výkon ovlivňuje.

Budeme se těšit na Vaší návštěvu u nás, v Gruppo Motors.

Detaily produktu
DPP-2.5T-GEN2EVO

Parametry

Softwarová úprava
APR
3 dalších produktů ve stejné kategorii:

Nasledujte nás na Facebooku