• Banner

  • Banner

  • Banner

APR DSG & S TRONIC MQB UPGRADE DQ380/1 TCU (7 rychlostí)

DPP-DSG-DQ380-1-TCU

Úprava převodovky DQ380/381 softwarem od APR.

20 036 Kč
S DPH
 

 

 

Popis

APR představuje úpravu řídícího systému (TCU) DSG a S Tronic převodovek řady DQ380/1. APR TCU upgrade je nabízen v několika úrovních podle druhu motoru a výkonu. Přehrání tohoto ovládacího softwaru je prováděno skrze diagnostickou zásuvku OBD-II. Díky APR patentovanému rozhraní DirectPort Programming Suite si může konečný uživatel individualizovat nastavení převodovky přímo pro vlastní potřeby.

APR TCU upgrade umocňuje zážitky z řízení začleněním mnoha stejných vlastností, které jsou obvykle vyhrazeny pouze pro high-end RS modely AUDI Quattro GmbH. Při bleskové akceleraci na plný plyn bude převodovka řadit ještě rychleji a při vyšších otáčkách. Avšak během normálního denního provozu, TCU upgrade zajistí hladké, ale stále citlivé a vytříbené jízdní vlastnosti

Uživatelské nastavení:

 APR DirectPort programming rozhraní umožňuje uživateli vlastní přizpůsobení TCU pro své potřeby   a to během instalace. Uživateli budou nabídnuty následující možnosti, které bude moci v budoucnu   kdykoliv u APR dealera změnit.

- Uživatelem definované a APR optimalizované momenty řazení v závislosti na výkonovém naladění motoru
- Uživatelem definované otáčky motoru u Launch Controlu
- Uživatelem definované maximální otáčky pro přeřazení
- Možnost ponechání nebo vypnutí automatických přeřazení v manual modu
- Možnost ponechání nebo vypnutí automatických podřazení v manual modu (u Kick downu)

APR případně doladí nesoulad mezi TCU a maximálními otáčkami, popřípadě otáčkami při Launch controlu, aby nemohly vzniknout případné problémy.

Drive mód:

 Nastavení a komfort v "Drive" módu se v závislosti na aktuálním výkonu motoru výrazně zlepšily. Přeřazení i podřazení probíhá více na   základě zatížení motoru a polohy plynového pedálu, než pouhé přeřazení v přednastavených otáčkách a jako takové je přeřazení   mnohem hladší a neobtěžující. Řidič je tak více spjat s automobilem, jelikož přeřazení probíhají více přirozeně. Při jízdě na "půl plynu"   zůstává zařazený spíše aktuální převodový stupeň až do nezbytného okamžiku, místo zmatečného rychlého podřazování. To platí zejména za použití větších turbodmychadel, kde se výrazně zlepší odezva a celkové sladění při jízdě na půl plynu. Při jízdě na plný plyn se zrychlí čas pro přeřazení, které navíc probíhá v maximálních otáčkách motoru, nikoliv dříve na základě přednastavených maximálních otáček v softwaru převodovky.

Sport mód:

 Výkon i komfort ve "Sport" módu je také výrazně vylepšen v závislosti na aktuálním výkonu motoru. Očekávejte extrémně rychlé   přeřazení při plném plynu. APR naprogramovalo dvě strategie přeřazování při plné akceleraci. Body pro přeřazení jsou nyní   optimalizovány tak, aby se docílilo nejrychlejšího zrychlení v závislosti na aktuálním průběhu točivého momentu motoru tím, že se   zohledňuje využívání charakteristiky křivky točivého momentu na základě které dochází k ideálnímu přeřazení. Pokud je ale pedál zatlačen maximálně jako při "kickdownu", pak převodovka řadí až při maximálních otáčkách motoru!

Jízdní vlastnosti se zlepšily i při jízdě na půl plynu. Některé převodovky mají velice agresivně naladěný software, který zbytečně drží vysoké otáčky a často ještě podřadí ve chvílích, kdy je to nejméně třeba. Při běžné jízdě s lehkým plynem převodovka řadí dříve a dovolí tak si užít nerušenou jízdu i ve chvílích, kdy jízda na plný plyn není vhodná.

Manuální mód:

 Během času instalace si může zákazník dle vlastních preferencí vybrat určité možnosti nastavení, které pak ovlivní chování převodovky   v Manual módu. Zákazník si může vybrat zdali ponechá aktivní nebo deaktivuje automatické podřazení během kickdownu nebo     automatické přeřazení v nejvyšších otáčkách v tomto módu. Z bezpečnostních důvodů a pro zlepšení akcelerace ponechali APR inženýři automatické přeřazení z prvního stupně.

Řídící jednotka motoru určuje maximální dosažitelné otáčky motoru. Při využití možnosti nastavit si maximální otáčky můžete srovnat maximální otáčky motoru s maximálními otáčkami, kdy bude převodovka řadit při ponechání automatického přeřazení. V případě, že APR úprava řídící jednotky motoru dovolí nižší otáčky motoru, než je přípustné, pak APR nabízí upgrade chipu pro dosažení vyšších otáček zdarma.

V manuálním módu je výrazně vylepšen jak čas potřebný k samotnému přeřazení, tak je výrazně zredukována i prodleva mezi povelem k přeřazení skrze pádla pod volantem a samotného přeřazení převodovkou. Jakmile je tedy dán povel k přeřazení, převodovka začne okamžitě provádět přeřazovací proces. Kromě toho je odstraněná i bariéra u podřazování, takže může řidič podřadit kdykoliv, pokud další převodový stupeň nebude ještě přesahovat maximální otáčky motoru.

S na míru upraveným manuálním módem si můžete daleko více užít zážitky z řízení, které bude přesně takové, jaké si navolíte. U APR to nazýváme Výkon bez kompromisů!!

Launch Control:

APR úprava DSG převodovky umožňuje launch control na všech vozidlech. Během času instalace si může zákazník vybrat požadované startovní otáčky. Launch control se aktivuje rychle a s vylepšeným projevem, díky limitování některých odolných kritérií, kterým čelí některé modely během aktivace. Řidič pocítí, že akcelerace bude nyní mnohem rychlejší a s menší prodlevou od puštění brzdy k samotnému startu. Spojky rychle sepnou a vystřelí auto vpřed s následujícími rychlými přeřazeními. To vše přímo zrychluje akceleraci!!

APR případně upraví jakýkoliv nesoulad mezi maximálními otáčkami motoru a maximálními startovními otáčkami povolenými převodovkou, kde by mohlo dojít ke konfliktu.

Indikátor zařazeného stupně:

APR úprava DSG převodovky umožní zobrazení indikátoru zařazené rychlosti u Drive a Sport módu na displayi maxi dotu.

 

Limity točivého momentu:

Až příliš často se úpravy DSG převodovek prodávají jako řešení, pro překonání "omezení točivého momentu", za které si mnohé méně zdatné společnosti účtují další peníze. Zatímco některé firmy můžou mít problémy se zasahováním tohoto omezení v převodovce do chodu motoru a to i při pouhé základní úpravě Stage 1. APR motorové úpravy jsou tak komplexní, že toto nevyžadují, aby dosáhly udávaných hodnot výkonu a točivého momentu. APR si neúčtuje další peníze za posunutí těchto limitů. Posunutí těchto limitů nezvýší výkon ani točivý moment a ani nevylepší převodovku tak, aby mohla zvládnout vyšší točivý moment. Limit točivého momentu je při této úpravě jednoduše vypnut, takže dovolí uživateli neomezenou funkci. V momentě, kdy je výše točivého momentu limitována schopností sériových spojek danou hodnotu přenést, doporučujeme jejich výměnu za odolnější, čímž se zvýší schopnost přenést větší hodnoty točivého momentu nezávisle na APR úpravě DSG převodovky.

DSG Teplotní management:

Teplotní management je důležitá součást DSG DQ250 převodovky. Zatímco někteří úpravci jednoduše odstraní kontrolu teploty a hlásají tak, že zvýšili efektivitu chlazení, APR DSG upgrade povolí pouze maximální bezpečnou teplotu převodovky, než software zasáhne. Na rozdíl od sériového procesu, který jednoduše úplně omezí točivý moment, APR zásah během přehřátí dovolí přenos malého množství výkonu a točivého momentu tak, aby mohlo auto bezpečně opustit závodní dráhu popřípadě zajet ke kraji silnice. Díky další pomalé jízdě je umožněno, aby vzduch mohl dále proudit přes chladiče, což vede 

Vývoj APR TCU úpravy: 
APR inženýři přistoupili k úpravám DSG převodovky přímo a vlastním způsobem. Různí jiní úpravci často vytváří generickou úpravu, která je protlačena na všechny druhy převodovek na různých typech aut. Bohužel tento "copy & paste" tuning vždy nefunguje a často vede k nežádoucím efektům jako je pomalé řazení jak na vyšší, tak i na nižší stupně, omezování točivého momentu, zasekávání převodovky, tak to vede i k imobilitě vozu. V některých extrémních případech může dojít i k poškození převodovky. Se stovkami různých sériových naladění převodovek DQ250 pro různé druhy automobilů se APR inženýři pracně dopracovali k tomu, že každá APR TCU úprava řídící jednotky DSG převodovky je upravena přesně na základě originálních dat z té konkrétní převodovky.

APR TCU Composer: 
APR vyvinutý TCU Composer je užíván pro upravování dat v řídící jednotce. S plným přístupem do každé sekce, každé mapy a možností všech úprav nejsou inženýři u APR omezeni na úpravu pár základních map, jako je to běžné u většiny tuningových společností. ECU Composer posouvá úpravy Řídící jednotky na novou úroveň kvality i rychlosti. Úprava řídící jednotky proto nezabere více jak 10-20 minut.

APR TCU Assembly: 
APR elektrotechničtí inženýři mají schopnost měnit kódovou strukturu v Řídící jednotce a přidat tak funkce, které nejsou k dispozici při běžné kalibraci.

Maximální otáčky motorů:

Přímé přeprogramování

APR DirectPort Programing: je patentovaná technologie, kdy každý distributor APR připojený k internetu má přístup k nejnovějším verzím softwaru. APR jako první přišlo s přímým přehráním programu do Řídící jednotky, které bez zbytečných zásahů do hardwaru auta a přidáváním dalších zařízení do složité a drahé elektroniky přehraje data v Řídící jednotce. Nemusí se tedy vyndavat Řídící jednotka z vozu.

Důležitá poznámka. VW AG vypouští mnoho řídících jednotek s rozdílnými kódy a revizemi softwaru. Vzhledem k tomuto množství mohou být zpočátku úpravy pro některé řídící jednotky nedostupné. Zdali je software již uzpůsoben i pro Vaší řídící jednotku, můžete zjistit kontaktováním nebo navštívením kteréhokoliv APR dealera.

Hodnoty točivého momentu jsou v některých grafech od APR uvedeny v librách. Pro přepočet do nám bližších Nm použijte třeba tento převodník.

Důležitá poznámka. VW AG vypouští mnoho řídících jednotek s rozdílnými kódy a revizemi softwaru. Vzhledem k tomuto množství mohou být zpočátku úpravy pro některé řídící jednotky nedostupné. Zdali je software již uzpůsoben i pro Vaší řídící jednotku, můžete zjistit kontaktováním nebo navštívením naší dílny.

969-3980c47569937bc30863d47c0ba55cb2.png



Proč zvolit APR:
Často se lidé rozhodují jestli zvolit dražší řešení od APR nebo zdali si nechat naladit individuálně chip na míru vozu nebo zvolit nějaké levné řešení a doufat, že to bude také dobré. Velmi důležité je, zdali má úpravce dostatek dat, na základě kterých může úpravu vyvinout. Lidé si často představují ladění jako takový ekvalizér na rádiu, kde posouvají s hodnotami nahoru a dolů, nicméně toto je velmi milná představa a ladění motoru je velmi komplexní a zdlouhavý proces.


Jak na to jde automobilka:
Automobilka odlaďuje své motory tak, že je osadí mnoha dodatečnými čidly, které monitorují veškeré veličiny jako jsou tlak turbodmychadla, různé tlaky a podtlaky ve vedení vzduchu a výfuku, teploty a mnoho dalšího. Tato pokročilá diagnostika je velmi drahá a do sériové podoby se již kvůli nákladům nedostane. Následně vůz testuje a naladění se neustále dolaďuje na základě takto získaných dat. Vy tak můžete vidět testovací exempláře v alpských průsmycích, v tropických oblastech, v arktických oblastech a prostě všude, kde se budou auta prodávat. Tento vývoj může trvat třeba i rok a výsledkem tohoto ladění a testování je bezpečné a stabilní naladění motoru, které se dokáže přizpůsobit všem těmto podmínkám skrze omezené možnosti čidel, které na motoru pro jeho řízení zůstaly.


Jak to chodí ve vrcholném motorsportu:
V podobném měřítku se ladí motory i ve vrcholném motorsportu jako jsou Formule 1, Le Mans, WRC, GT3, DTM a mnoho dalších závodních sériích. Motor je vždy osazen extrémně drahou diagnostickou technikou, která skrz mnoho čidel kontroluje správný chod motoru v prostředí, kde bude vůz nasazen a na základě toho se ladí, dolaďuje a testuje, aby byly vozy výkonné a hlavně spolehlivé. Rozdíl je v tom, že zde je vůz naladěn tak, aby měl pro dané podmínky vždy maximální výkon a když se podmínky změní, tak týmy většinou změní i naladění pro nové klimatické podmínky.


Jak ladí APR:
V prvé řadě je třeba říct, že chiptuning a úpravy motorů se rychle vyvíjejí a APR, jako jedna z velmi mála společností, na základě svých předchozích zkušeností drží krok a neustále přináší jak nové úpravy, tak i aktualizace těch starších. Vy si tak můžete být jisti, že získáte nejnovější úpravu, postavenou na základě nejnovějších poznatků v oblasti tuningu a dlouholetých zkušeností APR s laděním motorů. APR při ladění, stejně jako automobilky nebo vrcholné motorsportové společnosti, osadilo motor dodatečnými čidly MOTEC Dash, kterými se měřily teploty, tlaky a průtoky vzduchu v sání, ve vedení vzduchu mezi turbem a intercoolerem, mezi intercoolerem a škrtící klapkou, mezi škrtící klapkou a hlavou válců. Teploty a tlaky se měřily také ve výfuku ve svodech před turbem, za turbodmychadlem a za katalyzátorem. Cílem těchto měření bylo vejít se do bezpečných mezí, aby se třeba příliš teplé výfukové spaliny a velké zpětné tlaky nepostaraly o předčasnou destrukci turbodmychadla nebo jiných komponent nebo aby se naopak nedosáhlo nižšího výkonu, než jaký by v rámci bezpečnosti mohl být. S touto diagnostickou technikou se začalo ladit na brzdě, po kterých následovalo testování a dolaďování v běžném provozu, na závodní dráze, ať již okruhové nebo sprintařské, a to vše v různých klimatických podmínkách. Díky obrovskému sběru dat bylo možné naladit řídící jednotku tak, že se vždy přizpůsobí na základě dat ze sériových čidel na motoru okolním podmínkám a vždy se tak dosáhne aktuálního maxima bezpečného výkonu. Jedná se o takové "individuální naladění", které se vždy přizpůsobí aktuálním podmínkám. APR je jediná společnost na světě, která tyto pokročilé technologie využívá k vývoji úprav pro vozy VW AUDI SEAT Škoda a Porsche. Tento vývoj u APR trvá běžně půl roku, po kterém se úprava zpřístupní APR dealerům po celém světě, kteří mají možnost jí otestovat na svých vozech v různých podmínkách jako jsou nížiny, vysoké nadmořské výšky, sucha, vlhka, parna či zimní podmínky. Po ověření, že je úprava stabilní a výkonná, tak může jít do prodeje. Pro Vás to znamená, že za všech okolností budete mít maximální bezpečný výkon.


Jak je to s ostatními úpravci:
Jak jsme již napsali, APR je jediná firma na světě, která využívá toto pokročilé zařízení k vývoji svých úprav. Ostatní firmy nemají přístup k těmto datům a nemají tak informace o tom, co se v motoru pořádně děje. Na základě těchto neúplných dat, kdy se ladí jen podle originálních čidel na motoru, které nemají takovou přesnost, obnovovací frekvenci a kdy datová sběrnice motorové elektriky nemá takovou datovou propustnost, se nedá přesně upravit řídící jednotka a možnosti výsledného naladění tedy mohou být nepřesné. Výsledkem může být nižší výkon nebo naopak vyšší, než jaký motor snese a tím pádem se sníží životnost některých komponent. Může se dosáhnout horšího průběhu výkonu a dalších neduhů. Dalším problémem je nedostatek testování. Rychloobrátkové firmy často nabízejí úpravy od "tříkolky až po kombajn", mají obsáhlé všechny osobní nebo i nákladní vozy. Pro tyto firmy je priorita rychle chrlit kvanta úprav pro různé vozy, aby se rychle vydělávalo. Tím pádem se zde úpravy netestují nebo se jejich vývoj (často stačí půl den) extrémně zrychluje. Další problém je, že tyto firmy mají svoji úpravu vyvinutou na začátku produkce upravovaných motorů a vy tak dostanete v oblasti chiptuningu prehistorické naladění, blíží-li se třeba konec daného modelu, nebo už byl nahrazen. Výsledkem je tedy pouze neúplné, neaktuální nebo nekvalitní naladění a obecně doporučujeme firmám, které mají úpravu na vše a nedej bože nabízí úpravu "až domů, se obloukem vyhnout.


Mýtus ladění na míru:
Často se milně vyzdvihují možnosti ladění na míru, že každý motor je jiný a je proto potřeba každý motor naladit zvlášť. Jedná se o velký omyl, jelikož motory musí být v rámci tolerancí stejné. Pokud jsou některé hodnoty mimo tolerance (dávkování vstřikovačů, funkce turbodmychadla atd.), tak by se měl motor opravit a dát znovu do správného funkčního stavu a až pak ladit. Pokud se ladí motor, který není v pořádku, tak se jen urychlí jeho selhání. Další bariéra je stejně jako o odstavec výše, že menší úpravci nemají kvalitní diagnostické zařízení a nedokáží motor naladit dle relevantních dat. Navíc se často ladí jen půl den nebo den, kdy úpravce nemá šanci otestovat, co se s motorem bude dít po načtení adaptačních dat, při jiných klimatických podmínkách, v jiné nadmořské výšce a po nějakém nájezdu, kdy se kondice motoru může znovu změnit. To vše vede k úpravě, která nemusí spolehlivě fungovat. Další věcí je, že tito úpravci, kteří nemají technologické možnosti ani možnosti testovat, tak nastavují úpravy takzvaně "natvrdo", to znamená, že motor se řídí neustále stejně bez ohledu na klimatické podmínky. Výsledkem je nižší výkon v podmínkách, které by umožnily mít výkon vyšší nebo naopak vyšší výkon, než jaký by byl za daných podmínek zdravý pro motor. O tom, že u většiny úpravců je "ladění na míru" čistě podvod na zákazníky a také používají jedno naladění už x let, protože jim to prostě "tak nějak funguje", se asi nemusíme zmiňovat. To je jako by neustále znovu a znovu vynalézali kolo a většina zákazníků tak dostane naprosto identické naladění jako zákazníci před deseti a více lety.


Platba a provedení úpravy:
Úpravu lze zaplatit na místě hotově nebo bankovním převodem. Po objednání se budete kontaktování a dohodneme společně termín úpravy, která bude provedená v prostorách naší dílny na adrese K Rybníčkům 441, Otice. Provedení úpravy je na počkání, po dobu úpravy můžete být u celého procesu.


Homologace:
APR úpravy řídících jednotek (chiptuning) nejsou homologované pro provoz na pozemních komunikacích dle homologace v rámci hromadné přestavby vozidel. Bohužel dle našeho názoru aktuální homologace nikterak neřeší kvalitu úprav, čehož mnozí slabší úpravci zneužívají. Většina APR úprav jsou v západních zemích jako je Německo homologovány, splňují emisní limity a schválení zde v ČR lehce brání legislativa. Nenechte se proto zmást a chtějte kvalitní úpravu.


Přímo přeprogramování:
APR Direct Port Programming: je patentovaná technologie, kdy každý distributor APR připojený k internetu má přístup k nejnovějším verzím softwaru. APR jako první přišlo s přímým přehráním programu do Řídící jednotky, které bez zbytečných zásahů do hardwaru auta a přidáváním dalších zařízení do složité a drahé elektroniky přehraje data v Řídící jednotce. Nemusí se tedy vyndávat Řídící jednotka z vozu.


215-a5d7b944b8de412ebc5a4994c27ba1ba.png

Bezpečnost, záruka a vrácení peněz:
Všechny APR úpravy řídicí jednotky zahrnují doživotní záruku na nahraný software a kdykoliv se objeví nová verze softwaru, máte možnost přehrání nové verze bez dalších poplatků.

221-249e3b580a70e38f19eab9ad9c0f4cb0.png

Všechny APR úpravy řídicí jednotky zahrnují možnost vrácení originálního nastavení a peněz do 30ti dnů. Pokud budete z jakýchkoliv důvodů nespokojeni s touto úpravou, budou Vám vráceny peníze a vaše auto dostane zpět originální nastavení řídicí jednotky

215-d7dc624da733700bada8dfe93f0a86e7.png

Všechny APR úpravy jsou kódovány, aby nebylo možné jejich odcizení podvodnými společnostmi.

220-8cedaccb8b40858bdea2122cebb885ae.png

Pokud byste k úpravě měli jakékoliv dotazy, neváhejte se na nás obrátit. Rádi Vám pomůžeme a vše detailněji vysvětlíme. Využijte prosím buď telefonní kontakt: +420 602 166 769, nebo e-mail: info@gruppomotors.cz.

MÁM O ÚPRAVU ZÁJEM:
__________________________

KDE:
 K úpravě je třeba navštívit naší dílnu v Oticích u Opavy. K navigaci můžete použít třeba tento odkaz.
KDY: Pracujeme od 6 do 15 hodin.
PLATBA: Preferujeme platbu hotově. Lze však platit také převodem na účet.
JAK DLOUHO: Celá úprava včetně kontroly vozu před úpravou a po úpravě zabere maximálně hodinu a půl.
OBJEDNÁNÍ SE: Ke každé úpravě je třeba se předem objednat. Stačí buď úpravu objednat zde na eshopu, nebo nám zavolat.

TOVÁRNÍ ZÁRUKA: Úprava motorové jednotky ovlivní záruku výrobce, především pak na motor, turbo a celkově soustavu, kterou vyšší výkon ovlivňuje.

Budeme se těšit na Vaší návštěvu u nás, v Gruppo Motors.

Detaily produktu
DPP-DSG-DQ380-1-TCU

Parametry

Softwarová úprava
APR
3 dalších produktů ve stejné kategorii:

Nasledujte nás na Facebooku